Vigtigt at vide

FØR AFREJSE

 ALLERGIER OG SPECIAL FØDEVARER

Hvis du har allergi, f.eks. mod æg eller nødder, skal du angive dette ved reservation. Hvis du har brug for særlige kost eller allergivenlig kost, kan du kontakte os på tidspunktet for booking og få mere information om, hvordan det fungerer i udlandet.

Vi kan ikke garantere nøddefri flyvninger og nødder kan være til stede i maden og taget om bord af andre passagerer. Hvis du har luftbårne nøddeallergi, skal du fortælle det ved indcheckning og også ombord til kabinepersonalet. Hvis muligheden eksisterer, informerer kabinebesætningen de øvrige passagerer og beder dem om at vise hensyn og ikke åbne eventuelle medbringende nøddeprodukter under flyvningen. Medicinering mod nøddeallergi skal tages med om bord på kabinen. Vær opmærksom på, at flyselskaber aldrig kan garantere en nøddefri flyvning for dem, der lider af luftbårne nøddeallergi.

Viden om allergi er mindre i udlandet end herhjemme og hvoraf man ikke forstår betydningen af, hvor alvorlig det kan være, hvis man får noget, man ikke kan tolerere. Glutenfri eller lactosefri samt veganer og LCHF er ofte svært at finde, og derfor kan man ikke forvente at få det i udlandet. Ingen af vores hoteller tilbyder specielle kost. Rejsende, der har alvorlige allergier eller kræver særlige fødevarer, skal være ekstra forsigtige på hoteller og restauranter, når de bestiller mad og også stille spørgsmålstegn ved madlavningsmetoden. Der er et såkaldt allergikort, du kan medbringe på det sprog, du har brug for.

 

TILSLUTNINGS TRANSPORT OG HOTELLER

Når du reserverer tilslutnings transport og hotelophold i forbindelse med ud- og hjemrejser, bør du vælge fleksible billetter. Flyforsinkelser, aflyste fly eller uforudsete tidsplanændringer forekommer ofte med kort varsel, og hvis dine billetter er fleksible, kan du muligvis undgå om- / afbestillingsomkostninger. Du skal altid have mindst 2,5 timer mellem tilslutningen og charterturen, men også huske på, at den transportform, du vælger, kan støde på uforudsete omstændigheder. Nordcotours kan ikke påtage sig noget ansvar, hvis flyvningen på udrejse eller hjemrejse mistes på grund af for sen ankomst til lufthavnen.

 

AFBESTILLING OG ÆNDRINGER

Hvis du har en afbestillingsforsikring, gælder afbestillingen, hvis du, din rejseledsager eller nogen nære slægtninge bliver syg eller på anden måde alvorligt forhindrer f.eks. brand i eget hjem. I tilfælde af sygdom kræves der et erklæring fra en læge, der fraråder rejse. Andre forhindringer skal kunne dokumenteres. Afbestillingsforsikringen kan tegnes eller fjernes, før du betaler registreringsgebyret og koster SEK 250 for voksne og SEK 125 for børn mellem 2 og 11 år.  Ved afbestilling med afbestillingsforsikring refunderes fuldprisen ud over afbestillingsgebyret og et administrativt gebyr på 200 SEK / person.

 

Afbestillingsforsikringen inkluderer også en ombooking en gang uanset årsagen. Hvis den nye tur koster mindre, bliver der ikke refunderet differencen. Kravet om ombooking er, at alle personer i reservationen har tegnet afmeldingsforsikring og at det er mere end 30 dage tilbage til afrejsen og at alle personer booker sig selv og ikke en individuel person i reservationen. Aktiviteter som forudbestilt golfpakker eller andre særlige arrangementer på rejsedestinationen er ikke inkluderet i ombookningen. For mere information se. Betingelser for afbestillingsbeskyttelse

 

AFLYSNING

Hvis du eller en anden forhindres i at udføre rejsen, skal du straks afbestille turen med os. Hvis du ikke har aflyst turen før rejsen er begyndt, modtager du ikke refusion. Rejsen tælles som påbegyndt, når du har checket ind i lufthavnen eller senest ved check-in. Afbestil på avbokning@nordcotours.se

Refundering foretages i henhold til vilkårene i afbestillingsforsikringen eller i henhold til afbestillingsreglerne.

 

BILLEDER PÅ HJEMMSIDEN

Da det ikke er muligt at vise alle værelser, alle de forskellige synspunkter og alle faciliteter mv. på hjemmesiden, skal man se de indvendige og de udvendige billeder som eksempler. Værelser og lejligheder kan afvige inden for samme hotel, og billederne tages ofte med vidvinkelobjek. Derfor kan hoteller, pools og værelser se større ud end i virkeligheden. Billederne er også taget i godt vejr og viser hotellet fra sin bedste side, så læs altid vores beskrivelse af anlægget og værelset for at få en mere omfattende oversigt.

 

BOOKING BEKRÆFTELSE / BILLET

Når du bestiller din rejse, modtager du en reservationsbekræftelse / billet via e-mail. Du skal kontrollere alt, hvad der er på din booking vedrørende detaljer af din rejse samt adresse og navne detaljer. Det er meget vigtigt, at dit navn på flybilletten er stavet korrekt og er i overensstemmelse med dit pas. Ved eventuelle fejl, kontakt venligst Nordcotours straks, så vi har mulighed for at rette op på, hvad der ikke er rigtigt. For at rette en stavefejl med mere end 1 bogstav koster 300 SEK. Ændring af rejsende på billetten kan gøres mod et gebyr på 500 SEK senest 72 timer før afrejse.

 

Nordcotours er ikke ansvarlig for eventuelle problemer, der kan opstå, for eksempel ved check-in, hvis de angivne oplysninger på billetten ikke stemmer overens. Bookingbekræftelse / billet skal udskrives og præsenteres ved check-in i lufthavnen både ved afrejse og hjemrejse. E-mail-adressen og mobilnummeret angivet i reservationen skal være den, du altid er tilgængelig på. Vigtige oplysninger om rejsen og eventuelle ændringer kan komme tæt på din afrejse via mail og nogle gange via SMS. Husk at opdatere os, hvis du ændrer e-mail-adresse eller telefonnummer og har mobiltelefonen tændt og være tilgængelig via e-mail under rejsen.

 

FORSIKRING

På en rejse kan uforudsete hændelser forekomme, og det er derfor vigtigt at gennemgå din forsikringsdækning, før du tager ud på en rejse. Kontroller altid hvilken type forsikring du har, og hvilken rejseforsikring der er inkluderet. Hvis du har en boligforsikring, skal du kontrollere, om den indeholder en rejseforsikring uden for Norden. Vi samarbejder normalt med private læger / sundhedsfaciliteter på destinationen. Bemærk, at det europæiske sygesikringskort kun gælder for pleje, der er tilsluttet det offentlige sundhedssystem i det land hvor du bor og EU. Forsikringsbureauets blå EU-kort gælder ikke i Tyrkiet.

 

HUSDYR

Husdyr er ikke tilladt på vores rejser.

 

MINDREÅRIGE UDEN EN VÆRGE

For unge, der er under 18 år og rejser uden en forælder eller værge, kræves der en særlig erklæring, som forælder eller værge godkender før rejsen bestilles. Fuldmagten skal være modtaget af Nordcotours før betaling af rejsen, dvs. før registreringsgebyret er betalt eller hele slutbetalingen afhængigt af hvor mange dage før afrejse bestillingen foretages. Hvis ikke, skal du annullere rejsen. På tidspunktet for booking skal mindreårige oplyse, at han eller hun er mindreårig, og certifikatet kan downloades fra vores hjemmeside eller klik her. Børn under 16 år må ikke rejse uden voksen.

 

PAS OG VISA

Enhver, der rejser til Tyrkiet, skal have et gyldigt pas, herunder børn under 2 år. Den rejsende er ansvarlig for at have et gyldigt pas og rejsedokumenter. Kontroller at passet er ubeskadiget og har ledige sider til ankomst- og afgangsstempler og mulige visum stempler. Passet skal være gyldigt mindst 150 dage efter indrejse i Tyrkiet. For aktuelle information og spørgsmål vedrørende passets gyldighed bedes du kontakte den tyrkiske ambassade http://copenhagen.emb.mfa.gov.tr

 

Bemærk, at danske nød pas i A4-format udstedt af danske ambassader og konsulater er ikke gyldige til indrejse i Tyrkiet. De gælder kun for udrejse og transit via Tyrkiet. De lyserøde provisoriske pas udstedt af politimyndigheden i Danmark, derimod, gælder for indrejse og udrejse i Tyrkiet uden visum.

 

Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i visum- / pasreglerne, som ikke er modtaget af os. Hvis der er tvivl om pas eller visum, skal ambassaden altid kontaktes for at få oplysninger om, hvad der gælder. Reglerne gælder for turistrejser. Andre regler kan gælde for længere ture og forretningsrejser.

 

Svenske, danske og finske statsborgere behøver ikke visum til Tyrkiet. Norske statsborgere har brug for visum, og disse købes online før afrejse på www.evisa.gov.tr. For rejsende med et udenlandsk pas, kan der være andre regler der gælder. Den rejsende er selv ansvarlig for at kontakte den tyrkiske ambassade for at kontrollere, om de har brug for visum og selv sikre, at de har gyldige indrejsedokumenter til Tyrkiet.

 

Hvis der opstår problemer på grund af ugyldige pas eller hvis den rejsende nægtes visum, kan du ikke anmode om kompensation eller tilbagebetaling af en betalt rejse. Hvis en rejsende nægtes adgang til Tyrkiet på grund af ugyldige dokumenter, er det den rejsende selv, der skal bære omkostningerne ved en ny returrejse, og at man ikke kan kræve tilbagebetaling eller kompensation på grund af ubrugt hotel, andre tilkøb og returrejse.

 

Det er altid rejsendes eget ansvar at have det korrekte pas og visum. Nordcotours er ikke ansvarlig for konsekvenserne, hvis en rejsende ikke kan fremlægge gyldige dokumenter som pas og visa i tilfælde af, at de ikke checker ind eller kommer ind i landet. Se rejsebetingelserne.

 

PRIS ÆNDRINGER

Priserne varierer afhængigt af udbud og efterspørgsel. Som andre arrangører har Nordcotours konstante prisopdateringer, og det betyder, at priserne kan gå op eller ned. Den aktuelle pris annonceres på tidspunktet for booking. I tilfælde af en mulig prisnedsættelse bliver differencen ikke tilbagebetalt.

 

PROGRAM ÆNDRINGER

Ændringer i det reserverede rejsearrangement kan finde sted indtil afrejse. Dette kan omfatte forsinkelser eller ændringer i flyprogrammet, forstyrrende byggearbejde i og uden for hotelområdet eller lignende. Så snart begivenheder, der indebærer væsentlige ændringer i arrangementet, kommer til vores opmærksomhed, vil vi meddeler dig skriftligt eller telefonisk. Hvis ændringen er afgørende for gennemførelsen af arrangementet, tilbyder vi en anden tur, hvis vi kan eller refunderer hele eller en del af rejseprisen. Udflugter, teater, fodbold og lignende arrangementer kan ændres af grunde uden for vores kontrol. Sådanne ændringer kan ske med meget kort varsel og udgør ikke altid grundlag for tilbagebetaling. Det er derfor vigtigt, at du angiver korrekte kontaktoplysninger på tidspunktet for reservationen, så Nordcotours kan meddele dig eventuelle ændringer.

 

REJSEDOKUMENTER

Rejsedokumenter er et andet navn på billetten, og hvis du har købt rejseforsikring gennem Nordcotours, er billetten også forsikringsbeviset. Se afsnittet Bekræftelse / Billet

 

REJSEVILKÅR

Du skal læse rejsebetingelserne. Disse er en del af aftalen og regulerer begge parters ansvar, rettigheder og forpligtelser. Du kan finde dem på Nordcotours.dk

 

REJSELÆNGDEN

Rejselængden tælles fra afrejsedagen til hjemrejsedagen. Dette er de datoer, der styrer rejselængden. Derfor kan man tage afgang for eksempel om aftenen eller om natten og vende hjem om morgenen. Rejselængden er ikke baseret på hele dage.

 

BEVÆGELSESHÆMMET, HANDICAPPET OG FOLK MED SÆRLIGE BEHOV

Dem der har særlige behov på turen, skal kontakte os på tidspunktet for reservationen og angive dine behov. Der er internationale regler for hvor mange personer med handicap, der kan rejse med samme fly. Dette gælder også, selvom du klarer dig helt eller delvist selv ved ombordstigning og afstigning af fly og busser og hvis du har din egen ledsager med dig. Handikappede omfatter også døve, blinde, psykisk handicappede, alderdom eller anden sygdom, der kan medføre problemer med at komme på og af flyet / bussen. Hvis man ikke kan komme til en nødudgang hurtigt og uden hjælp, tælles man som handicappet.

 

Lægemidler - Alle former for medicin skal være i originalemballagen, og hvis lægemidlet er receptpligtigt, skal et lægeattest på engelsk være inkluderet i hele turen, og det skal bevises, at du har ret til lægemidlet. Hvis du har diabetes og skal tage en insulinpumpe, insulin pen og glukosemåler om bord på flyet, skal du også have et lægeerklæring på engelsk.

 

Medicinsk udstyr - Hvis du skal medbringe medicinsk udstyr med dig, skal vi godkende det før du rejser. Det er derfor vigtigt, at du informerer os om hvilket udstyr du ønsker at medtage på tidspunktet for booking, såsom ilt.

 

Kørestole - Vi skal meddeles på tidspunktet for booking, hvis du ønsker at medbringe en kørestol til flyvningen. Hvis du bestiller en "sidste minuts rejse", kan assistance og inkludering af en kørestol bestilles senest 48 timer før afrejse. Vi anbefaler dog ikke personer med nedsat mobilitet til at reservere uspecificerede ture.

 

Manuel kørestol og rollator - Hvis du vil medbringe din egen kørestol eller rollator, skal den være sammenklappelig og tjekket ind som en særlig bagage. Du kan derefter låne en kørestol i lufthavnen. På nogle lufthavne er det muligt at bruge deres egen kørestol helt op til gaten. Kontakt venligst din lufthavn for spørgsmål vedrørende dette.

 

Elektrisk kørestol - På grund af sikkerheden, vægten og det begrænsede lastrum ombord, kan vi kun inkludere et begrænset antal elektriske kørestole pr. flyvning. Hvis du ønsker at tage en elektrisk kørestol med dig, bedes du venligst underrette os på tidspunktet ved reservation, om type, vægt og størrelse. Kørestolen skal være udstyret med et tørcelle- eller gelbatteri. Batteriet og opladeren skal afbrydes under rejsen.

 

Følgende former for assistance kan bestilles efter behov:

• Passagerer, der kan gå korte afstande

• Passagerer, der ikke kan gå på trapper

• Passagerer, der ikke kan gå

 

Bistand i lufthavnen - Dette kan bestilles via Nordcotours, men bemærk at det er de respektive landes luftfartsmyndigheder, der leverer tjenesten. Den rejsende skal alligevel være i stand til at tage sig af sig selv og bagage eller rejse med en person, der yder den nødvendige hjælp under rejsen og i tilfælde af en nødsituation.

 

Sæde på flyvningen. Sikkerhedsreglerne bestemmer hvilket sted handicappede får ombord. Det er ikke tilladt at sidde i nødudgange. Hvis en handicap kræver, at du sidder tæt på din rejseselskab, bedes du kontakte os eller det flyselskab du rejser med i god tid før afrejse

.

Transfer- Sammenfoldelige manuelle kørestole kan transporteres på vores shuttle bus. Dog ved vi ikke på forhånd om det er en stor, mellem eller en minibus. Man bør derfor være forberedt på, at der kan være nogle af disse. Pga. risikoen for skade må vores personale ikke løfte, bære eller hjælpe handicappede ombord på vores busser. Alle passagerer skal derfor selv eller med hjælp fra rejseledsager kunne komme ind og ud af bussen uanset bussen størrelse.

 

Speciel transport - Du kan bestille en særlig transport, hvis du f.eks. skal have et handicap tilpasset transport eller bare mere plads til f.eks. elektrisk kørestol og andet udstyr. Det er vigtigt, at vi får adgang til alle detaljer for at kunne tilpasse det rigtige køretøj. Særlige transport har en højere pris og prisen fås, når ansøger har nået destinationen. Vær opmærksom på, at der ikke er garanti for, at særlige transport kan tilbydes til enhver tid. Også her skal passageren selv eller med hjælp fra rejseledsager kunne komme ind og ud af køretøjet.

 

Hotel- De fleste hoteller i udlandet er ikke tilpasset handicappede. Mange hoteller har tilpassede værelser til handicappede, men hotelområdet eller omgivelserne omkring hotellet kan være vanskelige at få adgang til. Der kan f.eks. være trapper og niveauforskelle i og udenfor hotellet, elevatoren kan være snæver og ingen garanti for, at personer med nedsat mobilitet kan komme til / tage del af hotellets faciliteter. I værelserne kan det være, at badeværelset kan være svært / umuligt at nå i en kørestol eller der er en høj tærskel ud til balkonen. Desuden kan det være, at pladskrævende udstyr som kørestole gør værelserne trange eller ikke passer ind i værelserne.

 

Bemærk venligst at hotelværelser / lejligheder, der er opført som tilpasset handicappede, ikke altid opfylder de tilsvarende skandinaviske krav. Det er derfor vigtigt at du angiver dine behov, inden du reserverer din rejse, så vi kan hjælpe dig med at finde en boligindstilling, der virker.

Husk at alle værelser tilpasset handicappede kun er på forespørgsel og kan ikke bookes i systemet.

 

SPÆDBØRN / BØRN UNDER 2 ÅR

Børn under to år under rejsen betaler kun 300 kr. Uanset rejselængde. De har ingen ret til egen stol på flyet, gratis bagage, eget sæde i transferbussen eller egen seng på hotellet. De skal sidde på skødet af en voksen under flyvningen og i shuttle bus. Sikkerhedsreglerne tillader kun ét barn under to år pr. voksen. Baby yngre end 7 dage gammel skal have et lægeerklæring "Fit to fly with air carriage".

Barneseng er til tider ledig til at låne på de fleste hoteller. Du kan anmode om dette før afrejse, det er muligt at ringe eller emaile os, og vi noterer din ønsket i booking og videresender det til hotellet. Barnesenge er normalt ikke af samme standard og opfylder ikke de samme sikkerhedskrav som i Danmark. Vi kan ikke garantere, at barneseng er tilgængelige, når antallet er begrænset.

 

TRYKFEJL

Nordcotours forbeholder os retten imod eventuelle trykfejl i tryksager og eventuelle korrekturfejl på vores hjemmeside.

 

UDENRIGSMINISTERIUMS REJSEVEJLEDNING

Nordcotours følger altid udenrigsministeriets rejseanbefalinger. Læs mere på: https://www. http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/

 

VACCINATION

Kontakt din læge eller sundhedscenter for mere information. Det er rejsendes ansvar at levere de nødvendige vaccinationer i forbindelse med rejsen.

 

ALDERSGRÆNSE FOR BØRN

Spædbørn - 0 år til 2 år.

Børn - 2 år og 11 år.

Unge - 12 år med 17 år.

 

Alderen gælder for udrejse og hjemrejse, dvs. du kan ikke fylder år under rejsen.

Børn under 16 år må ikke rejse uden en voksen ledsagere og unge mellem 16-18 skal have et fuldmagt.

 

ØNSKER

Vi tager gerne imod enhver anmodning om pladsplacering som f.eks. at bo i værelser ved siden af hinanden på en bestemt etage, specifikt værelse, sted eller lignende. Vi forsøger altid at tilfredsstille anmodninger, men kan ikke garantere, at de bliver opfyldt. Det er ikke muligt at have anmodninger på uspecificerede ture. Uopfyldte ønsker giver ikke ret til erstatning.

 

Vi accepterer ikke anmodninger vedrørende særlige steder ombord på flyet. I nogle flyselskaber er det muligt at forudbestille dette mod et tillægsgebyr. Lægeattester garanterer ikke et specielt sted om bord. Handicappede, gravide og børn under 12 år må ikke sidde i nødudgange. Spædbørn må kun sidde på bestemte steder. På pladsfordeling forsøger flyselskaberne at holde sammen på de der rejser på samme booking. Du kan dog ikke forvente at sidde ved siden af eller i nærheden af din selskab.

 

AFGANG

 

ADVISNING AF PASSAGERE

Flykaptajnen har ifølge internationale regler ret til at nægte passagerer ombordstigning eller at afvise af flere årsager. Det kan fx være, hvis kaptajnen mener, at nogen er i fare for sikkerheden om bord, eller hvis bagagen er en sikkerhedsrisiko, manglende rejsedokumenter, for berusede eller narkotika påvirket og med mere. Uanset årsagen til afvisningen kan passagerer ikke gøre krav på tilbagebetaling af ubrugte dele af rejsen. Hvis afslaget indebærer omkostninger / tab, vil passageren selv være ansvarlig for disse og eventuelle yderligere omkostninger vil blive opkrævet fra passageren. Nordcotours har også ret til at nægte en rejsende at rejse. Eventuelt kan der også laves en politirapport i de tilfælde, hvor flyselskabet eller Nordcotours anser dette.

En passager kan også afvises fra vores busbusser på lignende vilkår og betingelser.

 

BAGAGE

Det tilladte frivægt på Pegasus Airlines er 20 kg for indchecket bagage + 8 kg håndbagage (gælder ikke for spædbørn under 2 år). Bemærk, at hvis to eller flere rejsende vælger at pakke i en og samme kuffert, må den højst veje 30 kg. Sportsudstyr er ikke inkluderet i fri vægten. Golfposer (maks. 15 kg) koster SEK 500 og skal forudbestilles. Værdigenstande og tyveri udsatte varer som penge, værdipapirer, smykker, glas, kameraer, mobiltelefoner, computere, elektronisk udstyr og lignende bør opbevares i håndbagage sammen med vigtige lægemidler og er forbudt i indchecket bagage. Vi og flyselskabet er heller ikke ansvarlige for sarte ting pakket i indchecket bagage. Barnevogne og kørestole kan medfølger frit og ikke inkluderet i bagagevægten. Bemærk venligst at al særlig bagage, herunder barnevogn, skal pakkes i en taske / dækning beregnet til særlig bagage. Tasker / beskyttelse af speciel bagage kan lejes på www.airshells.com og afhentes i lufthavnen før afrejse. Plastposer kan også købes på de fleste lufthavne før afrejse. Vi anbefaler, at du gennemgår dit forsikringsdækning for særlig bagage som barnevogne og kørestole, sportsudstyr mv.

 

Luftfartsselskabernes regler for indpakning af indchecket bagage er som følger: Bagage må ikke indeholde genstande, der kan blive beskadiget under flyvningen, f.eks. ting, der er dårligt pakket. Den indcheckede bagage skal pakkes passende, således at den kan håndteres med anden bagage i lastområdet. Af sikkerhedsmæssige grunde er farligt gods forbudt at medbringe ombord eller i indchecket bagage. Hvad der er klassificeret som farligt gods, er for eksempel våben og ammunition af forskellig slags, segboards, komprimerede gasser, oxygenrør, ætsende stoffer som vådcellebatterier, kviksølv etc., brandfarlige stoffer, fyrværkeri og giftstoffer, radioaktive stoffer og stoffer indeholdende bakterier eller vira. Læs mere om Transportstyrelsens regler om bagage og håndbagage her.

 

Den rejsende er ansvarlig for sin håndbagage og bagage under bustransfer. Hold altid øje med dine tasker og sørg for at de er sat i den rigtige bus. 

Se også information under bevægelse og handicap og særlige behov.

 

SKADE / MISTET BAGAGE

Hvis bagagen forsvinder eller gå i stykker, skal du udfylde en rapport hos ankomstservice i bagageområdet. Denne rapport foretages direkte i lufthavnen for at flyselskabet skal kunne behandle en erstatningskrav. Hvis skaden ikke registreres i lufthavnen, kan nogle luftfartsselskaber modtage anmeldelsen op til 7 dage efter skaden opstået.

 

DIREKTE FLYVNING

Begrebet direkte flyvninger anvendes ifølge Forbrugerstyrelsen for ruter, der går uafbrudt og også for ruter, der gør en teknisk mellemlanding eller for eksempel at afhente passagerer eller mellemlande for brændstof. Der er ingen tid standard for en teknisk mellemlanding, men det sker normalt så hurtigt som muligt. Oftest sidder passagererne stadig under mellemlandingerne.

 

KUN FLYVNING

"Kun flyvninger" betyder flyvninger uden indkvartering og transfer. Husk at kontakte Nordcotours senest 24 timer før afrejse for information om afgangstider

Bus transfer kan bestilles til nogle af vores destinationer. Transferprisen for "only flights" varierer. For de af jer, der har købt en transfer til dit fly, gælder bestemte steder for af og påstigning. Kontakt Nordcotours senest 24 timer før du vender hjem for at tjekke tid og sted for afhentning.

 

FORSINKELSER

Kan desværre opstå på grund af dårligt vejr, trængsel i luften eller på grund af tekniske fejl mv. Vi og flyselskabet i disse tilfælde gør alt for at afhjælpe virkningerne. Du kan ikke forvente at modtage kompensation for mistede forbindelse, taxikørsel når du vender hjem eller for hotelophold, heller ikke for telefonudgifter. I tilfælde af forsinkelser skal du være opmærksom for oplysningerne fra flyselskabets repræsentant.

 

CHECK-IN PÅ LUFTHAVNEN

Check-in på lufthavnen starter 2 timer før afrejse. Det er vigtigt at være ude i god tid, men check-in lukker normalt 1 - 1,5 timer før flyets afgang, se rejsedokumenterne. Boarding begynder normalt 45-60 minutter før flyets afgang. Rejsedokumenter skal vises ved check-in. Hvis du ikke tjekker ind og ikke er på flyet fra Danmark, mister du retten til at vende hjem. Ubrugt del af rejsen vil ikke blive refunderet, og hele turen aflyses.

 

HÅNDBAGAGE

Pegasus Airlines max 8 kg. (55x35x25 cm)

Du kan medbringe en begrænset mængde væsker i din håndbagage. Som væske tælles der f.eks. drikkevarer, cremer, geler og sprøjter. Emballage med væsker skal anbringes i en gennemsigtig en-liters, genlukkelig plastpose. Hver enkelt pakke må højst have 100 ml. Du kan medbringe så mange pakker, som kan være i plastikposen, og du skal kunne lukke posen. Eksempler på emballage er flasker, dåser og rør. Posen skal fremvises i sikkerhedskontrollen. Flydende medicin, babymad og diætmad, som du har brug for under turen, skal også vises i sikkerhedskontrollen, men de behøver ikke at blive sat i en forseglet plastpose. Disse regler gælder ikke for væsker, der er pakket i indchecket bagage. Sørg for at pakke væskerne godt. Skulle der opstå skader, fordi en flaske i bagagen bryder, erstattes disse ikke.

For mere information klik https://www.cph.dk/praktisk/bagage/regler-for-handbagage

 

SUNDHED OG GRAVITET

Rejsende, der har sundhedsmæssige problemer, skal være i stand til at fremlægge et lægeattest, der godkender at de rejser. Rejsende er ansvarlig for hans eller hendes eget helbred, så han eller hun ikke udsætter sig selv eller andre medrejsende for fare, infektiøse eller andre ubehag. Pegasus Airlines accepterer ikke passagerer, der har en smitsom sygdom, såsom skoldkopper, røde hunde, mæslinger, difteri, smitsom leverbetændelse og lignende. Det er ikke tilladt for gravide, børn eller handicappede at sidde i en nødudgang.

 

Pegasus Airlines:

Gravide passagerer accepteres om bord indtil den 28. uge, uden at der kræves noget certifikat. Mellem den 28. og 35. uge kræves et lægeerklæring på engelsk, at du er i stand til flyvning, og lægeerklæring må ikke være mere end en måned gammel. Afhængigt af omstændighederne kan kaptajnen på flyvningen anmode om et nyt lægeerklæring eller i nogle tilfælde endog nægte ombordstigning. Under og efter den 35. uge må man ikke flyve.

 

Det er vigtigt at bemærke, at luftfartsselskaber og forsikringsselskaber kan have forskellige regler for de syge og gravide. Det er derfor vigtigt at kontrollere, om forsikringen dækker, hvis der sker noget uventet.

 

MONTREAL KONVENTION

Luftfartsselskabets ansvar for passagerer og deres bagage. Montreal-konventionen regulerer og muligvis begrænser luftfartsselskabernes ansvar for død eller skade, for bagage der er ødelagt, tabt eller beskadiget og for forsinkelser.

Oplysninger om Montreal-konventionen: https://www.forbrugereuropa.dk/menu/love/eu-regler/montrealkonventionen/

 

 

MÅLTIDER OG SERVICE OMBORD

Der er også drikkevarer og snacks (begrænset udbud) til køb om bord, du kan betale kontant (SEK, DKK, TL, EURO) eller kreditkort. Bemærk, at du ikke altid får byttepenge tilbage i samme valuta som du har betalt. Alle køb om bord er en aftale mellem kunde og flyselskab, og det er ikke noget, som Nordcotours har ansvaret for. Kabinepersonalet om bord taler ikke dansk. Bemærk, at debet- og bankkort ikke accepteres, da vi ikke kan komme i kontakt med banken under flyvningen, der accepteres kun kreditkort mod fakturaen. Hvad angår speciel mad, se afsnittet ALLERGI & SPECIALMAD.

 

TAX FREE

Når du køber toldfri varer og andet ombord på flyet, er dette en aftale direkte mellem dig og flyselskabet. Nordcotours er ikke ansvarlig for salg af toldfri og andet om bord. Hvis der opdages fejl efterfølgende, bedes du kontakte flyselskabet direkte. Klik på linket, og du kan læse mere om hvilke toldregler der gælder: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234811

 

PÅ DESTINATIONEN

 

AFSTAND

Der er information i hotellets beskrivelser om afstanden til det lokale centrum. Med dette menes det nærmeste sted, hvor du finder butikker og restauranter.

 

BALKON

Balkoner og terrasser er ikke altid dimensioneret og indrettet efter antallet af personer, der bor i værelset / lejligheden. Nogle balkoner har høje overdækkede rækværk, der kan skjule oversigten når du sidder ned.

 

STØJGENER

Mange af vores hoteller er beliggende i populære turistbyer / områder med 24-timers gennemkørende trafik. De fleste resorts har masser af dag og nat underholdning, såsom restauranter, diskoteker og offentlig transport, der forekommer 24 timer i døgnet og stigning i bestemte tider. Lyde fra dyr som æsler, galende haner, gøende hunde kan opleves forstyrrende på bestemte tidspunkter af dagen. I muslimske lande er der moskeer, der har bøn opkald flere gange om dagen, og disse kan høres fra de fleste hoteller. I højsæsonen, internationale festivaler og i skoleferien kan der høres mere latter og støj ved poolerne. Høj lydniveau af musik, trafikstøj og anden støj uden for hotellet styres af de lokale myndigheder og er ikke noget, som hotellet eller Nordcotours kan styre, men alle parter gør hvad de kan for at reducere ubehag. Hvis du foretrækker at bo i et roligt miljø, bør du vælge et hotel uden for byområdet, som beskrives som stille. Det er uundgåeligt, at der opstår nogle lydkilder i det daglige drift af et hotel, f.eks. Lyd fra elevatorer, fans, rengøringspersonale, havearbejde og skraldopsamling og levering af varer finder sted døgnet rundt. Ifølge international praksis bør det være stille i hotellet efter kl. 24:00 for at alle kan nyde deres ophold, men nogle gange opstår der forstyrrelser fra andre hotelgæster. Hvis du bliver forstyrret af andre gæster, skal du kontakte hotellet i første omgang, hvis det ikke hjælper, så kontakt venligst Nordcotours personale på rejsedestinationen. For at hotellet skal kunne fungere ordentligt forekommer der regelmæssigt reparationer og vedligeholdelse af f.eks. pools og andre faciliteter.

 

ÆNDRING AF HOTEL

I tilfælde af hotelændring skal man betale en administrativ gebyr og prisen på det nye hotel. Når man bestiller et billigere alternativ, kan man ikke regne med en tilbagebetaling af differencen. Den administrative pris inkluderer et afbestillingsgebyr for det oprindelige hotel. Prisforskellen er angivet på forespørgsel. Du vil være ansvarlig for eventuelle transportomkostninger i forbindelse med hotelændringen.

 

DYR OG INSEKTER

Insekter (myg, myrer, kakerlakker osv.) kan forekomme, uanset hotelstandard. Effektive myggespray er tilgængelige i apoteker eller købmandsforretninger. Hvis du er overfølsom overfor myg / insektbid, anbefaler vi at du tager din medicin med hjemmefra. Kontakt hotellets personale eller rejseguiden, hvis du er forstyrret af insekter på din bolig, så de kan hjælpe dig. I de fleste destinationer er der løse dyr som katte og hunde. Hotellerne og vores repræsentanter kan opfordre alle evt. ejere til at vise hensyn. Ethvert ubehag som den rejsende måtte føle i denne henseende udgør ikke grundlag for kompensation.

 

ENKELTVÆRELSE

Enkeltværelses størrelse, standard og placering af værelserne kan nogle gange være værre end dobbeltværelser. For rejsende, der rejser alene vil der være en tom seng tillæg / enkelt seng tillæg.

 

EKSTRA SENG

Ekstra senge består ofte af en sovesofa, stol seng eller en sammenklappelig seng, men kan også være en køjeseng. Den ekstra seng er normalt både smallere og kortere end den almindelige seng og har ikke den samme komfort som en almindelig seng. Da en ekstra seng tager plads, skal man forvente at der bliver trang. Nogle gange tilbydes der rabat til dem, der sover i ekstra senge, men dette gælder ikke for uspecificerede overnatningssteder eller for allerede rabatrejser. I nogle værelser er den ekstra seng kun for børn op til en vis alder. Du kan læse dette under vores respektive hotelbeskrivelse på vores hjemmeside.

 

DESTINATIONS SERVICE

Vi har personale i mange af vores destinationer. Tøv ikke med at kontakte vores medarbejdere på stedet for råd og information. De nås på servicetelefonen og i nogle af hotellerne. Telefonnummeret til servicetelefonen findes i de informationer, der sendes før afrejse, og findes i dækket af hotellet. Telefonen er åben 24 timer i døgnet. Alle vores medarbejdere taler engelsk og nogle taler også nogle af de skandinaviske sprog. Det sker også i forbindelse med for eksempel transfer, at lokale hjælper vores medarbejdere, og de kan have begrænset engelsk.

 

KLAGE

Hvis der er noget du ikke er tilfredshed med, bedes du straks kontakte os for at hjælpe dig og få en chance for at rette op på, hvad der er forkert. Vores repræsentanter kan altid nås enten på hotellet eller via telefon, se dit velkomstmateriale. Hvis problemet ikke kan løses på rejsedestinationen, har du mulighed for at skrive til os efter hjemkomst og udtrykke dine synspunkter, se formularer på hjemmesiden.

 

SPROG

Vi tilbyder udflugter til flere lande, både inden for og uden for Europa. Kommunikation på engelsk fungerer godt på de fleste destinationer. På andre destinationer kan kendskabet til engelsk imidlertid være mere begrænset. Hotellerne har mange gæster med forskellige nationaliteter, og derfor er der brug for personale med forskellige sprogfærdigheder. Det er ikke altid muligt at have en og samme person, der taler flere forskellige sprog, og derfor kan man støde på dem, der f.eks. ikke taler engelsk som andre sprog. Du kan altid bede om at tale med engelsktalende personale eller finde ud af, hvornår denne person er til stede. På de hoteller vi anvender er der som regel en eller nogle af de ansatte som taler engelsk.

 

SHOPPING & REJSETIPS

Vi påtager os intet ansvar for ting, du køber, eller hvis du har bemærkninger til tjenesten i de forskellige butikker. Vi kan heller ikke hjælpe dig med at kommunikere for eventuelle reparationer af varer købt i vores anbefalede butikker eller afhjælpe misforståelser i forbindelse med køb. Du er ansvarlig for at følge toldreglerne, når du vender tilbage til afgangslandet. Vi påtager os intet ansvar for de varer eller produkter, du bringer ind til afgangslandet.

Når Nordcotours nævner rejsetips på vores destinationer og / eller nævner tredjepartshandlere og / eller organisationer mv. i destinationerne, som ikke er medtaget i Nordcotours program eller rejseprodukter, er dette kun til rent informationsformål. Det bør ikke ses som en anbefaling eller der gives garantier og Nordcotours påtager sig intet ansvar for kvalitet, gennemførelse eller levering mv. for disse rejsetips.

 

STRANDE

Vær opmærksom på, at der kan være undervandsstrømme. Respekter advarselsflaggene på stranden. Søpindsvin, vandmænd, tang og søgræs er periodisk på mange strande. Store tidevandsforskelle og blæsende vejr kan påvirke stranden og forudsætningen for badning. Mere information om strandene findes under rejsefakta på Nordcotours.dk

 

SYGDOMME OG ULYKKER

Hvis du lider af sygdom eller anden uforudsete begivenhed, bedes du kontakte vores personale på stedet. De er altid tilgængelige på vores døgnåbne servicetelefon. Hvis du bliver udsat for tyveri, sygdom eller ulykke under din rejse, hjælper vores personale dig med at kommunikere med lægen / sundhedsvæsenet / politiet.

 

Kompensation for sygdom under rejsen er reguleret af den enkelte rejses forsikringsselskab. Det er derfor vigtigt, at du gennemgår dit forsikringsdokument før du rejser. Hvis det er muligt, lej et værdiboks og lås altid dine værdigenstande. Telefonnumre til at evt. blokere tabt kreditkort og kopi af dit pas er godt at have. Politi rapport skal laves på stedet, hvis du bliver bestjålet, eller der sker noget andet.

 

Hvis du ønsker at kræve erstatning fra dit forsikringsselskab, skal du have det nødvendige dokumentation på rejsedestinationen, som f.eks. lægeerklæring og kvittering for udgifter. Nordcotours kan ikke formidle eller anmode om lægeattester eller andre certifikater efter hjemkomst.

 

TRANSFER

Transfer til og fra hotellet ved ankomsten og afrejse er ikke inkluderet i rejseprisen, men kan bookes samtidig med rejsen mod et tillægsgebyr. Hvis du har bestilt "kun fly" og købt en transfer, så bliver man henvist til en bestemt sted for af- og påbordstigning på destinationen. Transfer er normalt med bus, men nogle gange også med minibus eller taxi. Transferbussen afgår fra lufthavnen så hurtigt som muligt efter ankomsten. Hvis du bliver forsinket i lufthavnen, skal du kontakte rejseguiden på deres servicetelefon (telefonnummer er på billetten) og informere herom. Vi har personale i lufthavnen, der modtager ankomst og henviser til den rigtige bus. På vores transferbusser har vi enten skandinavisk guide, engelsk guide, tyrkisk såkaldt transferman eller kun chaufføren. Dette gælder både for ankomst- og afgangsbusser. Det er passagerens eget ansvar at bagagen kommer på og fra bussen. Hvis du glemmer noget på bussen, vil vi kontakte busselskabet for at anmode om manglende varer. Husk, at bussen normalt går lige videre med nye gæster. Der er ingen garanti for at tabte ting vil blive fundet.

 

Hvor tilgængeligheden er begrænset, sker det, at du skal skifte til en minibuss eller gå den sidste stykke da bussen ikke altid kan køre helt op til hotellet. Transfertiden angivet i oplysningerne under rejsedestinationen kan variere med hensyn til trafik, rejseplan og antal hoteller, som det er beregnet til. Transport af windsurfningsudstyr, cykler og anden stor bagage skal man selv betale for mellem lufthavn og hotel. For kombinationsrejser, går bussen til lufthavnen og du kan skifte bus der. Forvent ventetid. Hvis du ønsker at rejse direkte til det næste hotel, kan du selv arrangere transport og betale for det.

 

UDFLUGTER

Nogle udflugter og arrangementer kræver et bestemt minimumstal eller maksimum antal deltagere for at blive gennemført. Afhængigt af typen af udflugt finder informationen sted på skandinavisk og undertiden på engelsk. I mange lande må kun lokale licensindehavere lave en udflugt og i de tilfælde, har vi vores egne skandinaviske guide med pga. sproget og det er licensindehaveren der stadig er ansvarlig for udflugten. Nogle udflugter er kun en transport til en attraktion og i de tilfælde vil vores guider møde jer ved destinationen. Disse oplysninger får man ved køb af rejsen. Hentning til udflugterne finder ikke altid sted på dit hotel og du skal selv sørge for at møde op ved det angivne mødested. Hvis du bliver syg og ikke kan foretage en udflugt med afrejse inden for 24 timer, vil tilbagebetaling kun ske ved fremlæggelse af et lægeattest. Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i det præsenterede udflugtsprogram! Husk at udflugtsprogrammet kan begrænses i lavsæsonen og af vejrforholdene.

 

HJEMREJSE

 

HJEMREJSE

Kontroller afgangstiden på opslagstavlen eller i dækslet til hotellets reception natten før afrejse. Du kan også have modtaget andre oplysninger om hvor du finder din rejsetid ved ankomsten. Du skal være i lufthavnen senest 2 timer før afrejse. Værelset / lejligheden kan afhændes indtil kl. 12 på afrejsedagen og i nogle tilfælde endda så tidligt som kl. 10. Selvom flyvningens afgangstid er om aftenen / natten, kan man ikke forvente at holde lokalet / lejligheden længere end hotellet angiver som check-out tid. Hverken hotellet eller Nordcotours er ansvarlige for væknings opkald ved afrejse. Pas, rejsedokumenter og andre ting, der opbevares i receptionen, skal afhentes i god tid før afrejse, helst natten før afrejse om natten eller tidligt om morgenen.

 

Gæster, der har købt "kun fly", skal kontakte rejsebureauet på telefonnummeret angivet på billetten senest 24 timer inden hjemkomsten for at bekræfte afgangstiden. Sørg også for at have mobiltelefonen tændt, da vigtige meddelelser før og under rejsen undertiden kommunikeres via SMS eller telefonopkald.

 

UDFØRELSE AF HISTORISKE MÅL

Det er forbudt at bringe sten, skaller eller lignende ud af Tyrkiet, da du ikke ved, om der er historiske genstande. Mange gamle fund er gjordt i havet og da det er muligt at gå frit mellem historiske genstande, har man af sikkerhedsgrunde sat nulltolerance for alle sten, skaller og sand. Alle bagage røntgens i lufthavnen før afrejse, og hvis der opdages sten eller andre genstande af historisk værdi i bagagen, kan dette føre til fængsel. Læs mere på UM hjemmeside: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/tyrkiet/

 

EFTER REJSEN

 

GLEMTE EFFEKTER

Du skal foretage en efterlysning af glemte effekter umiddelbart efter hjemkomst. For at dække omkostningerne (Tlf., Fax, etc.) på anmodning opkræver vi et særligt gebyr, der betales uanset om den ønskede vare er fundet eller ej. Hvis varen er fundet, vil vi altid sende den via post eller fragt. Du betaler for fragtprisen samt eventuelle skatter og gebyrer. Vi er ikke ansvarlige for transporten, som sker via post, UPS eller lignende, heller ikke for tilstanden for det ønskede vare. Desværre kan vi ikke sende mobiltelefoner eller genstande indeholdende lithiumbatterier og visse elektroniske produkter på grund af gældende sikkerhedsforskrifter. Vores medarbejdere kan aldrig bringe tingene hjem på grund af sikkerhedsforskrifter. Glemte effekter der ikke er anmodet efter slutningen af sæsonen, doneres til almennyttige velgørende organisationer.

 

TAP / SKADER BAGGAGE:

Hvis din bagage er beskadiget eller tabt under flyvningen, skal du straks efter landing og inden du passerer toldvæsenet, kontakte flyselskabets / bagagertjenesten i lufthavnen for at fremsætte et krav (PIR-rapport). PIR-rapporten vil blive brugt i forbindelse med din private forsikring, eller når du kontakter flyselskabet. Vær opmærksom på, at en PIR-rapport ikke kan udstedes efterfølgende. Når du kontakter flyselskabet, kræves originaldokumenter, og flyselskabet følger internationale regler for tabt og beskadiget bagage. Hvis du forlod lufthavnen og opdager skade på din bagage, skal du kontakte flyselskabet for en dialog inden for 7 dage, men husk at de fleste luftfartsselskaber ikke accepterer klager over skadet bagage bagefter.

 

GLEMT PÅ FLYVET / LUFTHAVN

Hvis du glemmer noget ombord på flyet, videregiver personalet det til lufthavnens "Lost & Found" på den respektive ankomst lufthavn. Det samme gælder, hvis du har glemt noget i lufthavnen.

 

KLAGE

Der er en særlig formular på hjemmesiden for klager og med oplysninger.

 

HOTEL INFORMATION

 

Klassifikation

Hvert hotel og feriested er klassificeret af hvert lands turistmyndighed. Stjernens vigtigste opgave er at fortælle os, hvilket tilbydelse hotellet har. Vi har valgt at supplere hotelbeskrivelserne med vores egen vurdering, som kan afvige fra de officielle. Evalueringen vedrører ikke kun rummets standard, men hele indtryk med hensyn til hotellets beliggenhed, indretning, faciliteter og aktiviteter. Når vi beskriver et hotel og dets beliggenhed, sammenligner vi med de nuværende forhold på rejsemålet - ikke under betingelserne for andre destinationer eller i Sverige. Vær også opmærksom på, at det i stjernerne kan afvige meget fra de forskellige hoteller. Nogle hoteller kan ændre klassificering i løbet af sæsonen. Den klassificering, der anvendes, præsenteres på www.nordcotours.dk

                                                                 

*           Meget enkel standard og lav komfort

**          Enkel standard men funktionel, men ikke for den kræsne

***        Middelklasse hoteller, gennemsnitlige standard

****       Bedre middelklasse med faciliteter

*****      Førsteklasses hotel med mange faciliteter, bekvemmeligheder, service og en høj levestandard

 

HOTEL MÅLTIDER

Eventuelle måltider inkluderet eller som kan bestilles, er angivet i hotellets beskrivelse. Husk at nedenstående rækkefølge er et eksempel og bør betragtes som en generel retningslinje. Størrelse og klassificering på hoteller styrer også udbuddet.

 

Kontinental morgenmad: Smør, brød, marmelade, kaffe / te og undertiden orange drinks.

 

Morgenbuffet: En større morgenmad med for eksempel flere typer brød, ost, salami, æg, yoghurt, frugt, grøntsager og forskellige slags syltetøj (til tider friskpresset juice osv. Mod merpris).

 

Halvpension: Morgenmad og aftensmad (kan undertiden byttes til frokost). Middag serveres enten som buffet eller som menu. Nogle hoteller skifter mellem buffet og menu afhængigt af sæson. Drikkevarer er normalt ikke inkluderet.

 

Fuld pension: Morgenmad, frokost og aftensmad. Drikkevarer er normalt ikke inkluderet.

 

All inclusive: Indkvartering inkluderer måltider, lokale drikkevarer og forskellige snacks på hotellet. Morgenmad, frokost og aftensmad serveres normalt i hotellets buffetrestaurant. Hvad All Inclusive koncept indeholder varierer fra hotel til hotel og land til land. Hvad der er inkluderet i All Inclusive i hvert hotel kan læses under fanen "All Inclusive" i hotellets beskrivelse på vores hjemmeside. All Inclusive-standarden er relateret til hotellets øvrige standard; Hvis det er en høj hotelstandard, er altomfattende tilbud også mere omfattende og omvendt. Normalt omfatter drikkevarer lokal vodka, cognac og gin. Langt de fleste hoteller omfatter ikke importerede drikkevarer, cocktails, friskpresset juice eller tyrkisk kaffe og lignende i All Inclusive-konceptet. Drikkevarer serveres ofte i plastikglas af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis du bor i et lejlighedshotel og har All Inclusive, kan du forvente, at køleskabe og madlavningsfaciliteter vil blive slukket for brug. All Inclusive gælder ved check-in og slutning ved check-out. All inclusive gæster får tildelt et armbånd ved check-in på hotellet, der skal bæres under hele opholdet. Uden armbånd har hotellet ret til at nægte mad og drikke. Aldersgrænsen for alkoholholdige drikkevarer er 18 år. I lavsæsonen, når hotellerne har få gæster, kan måltiderne bestå af en fast menu i stedet for buffet.

 

Ultra All Inclusive: All Inclusive med den lille ekstra. Hvad der medtages varierer fra hotel til hotel, men omfatter normalt faciliteter, der normalt koster ekstra, nogle importerede alkoholholdige drikkevarer, roomservice og et større udvalg af à la carte-restauranter. Se venligst specifikationen under hvert hotel, hvad der er inkluderet i dit Ultra All Inclusive-hotel.

 

Simple All Inclusive: Dette er almindeligt på 2-3-stjernede hoteller og betyder, at valget af buffeter ikke er så stort som på større 4-5-stjernede hoteller. Der er normalt 2-3 varme retter og et udvalg af grøntsager, moser og desserter / kager. Vi anbefaler dig, der mener, at det er vigtigt med et stort udvalg og mange retter at vælge et 4-5 stjernet hotel.

 

Hvad angår speciel mad, se afsnittet ALLERGI & SPECIALMAD

 

Bemærk venligst at der i nogle hoteller gælder dress code, hvilket betyder at der er tøj på middagen som lange bukser til mænd i restauranten. Ifølge internationale hotelregler er det ikke tilladt at medbringe din egen mad eller drikkevarer op til hotelværelserne og i nogle tilfælde også i hotelområdet. Det er vigtigt at respektere de regler, som hotellerne har for alles trivsel.

 

Hvis din ankomst eller afrejse til / fra hotellet finder sted tidligt om morgenen eller om aftenen, kan du gå glip af et eller et par måltider, hvis du har bestilt morgenmad, halv eller helpension eller alt inklusive. Ingen måltider er inkluderet efter check ud af hotellet.

 

USPECIFICERET REJSE / LAST MINUTE

Nogle ture kan sælges til en lavere pris på grund af at boligen er uspecificeret og ikke kan bekræftes før afrejse. Til denne pris gælder ingen rabatter. En uspecificeret tur er ikke en realisering af en almindelig tur Indkvartering kan gøres både inden for eller uden for Nordcotours faste hotelprogram og på alle destinationer. Indkvartering er angivet ved ankomst til destinationen i lufthavnen.

Når du køber en uspecificeret tur, kan du ikke stille de samme krav som ved køb af en almindelig / specificeret rejse. Indkvarteringen kan være meget enkel og ofte på hoteller, der ikke er en del af Nordcotours normale program. Vi garanterer et privat toilet og brusebad, og at selskabet til højst fire personer kommer til det samme hotel. Bemærk venligst at du skal have det samme reservationsnummer. Hvis du bestiller separate rejser, kan du få forskellige hoteller og destinationer. Indkvartering foregår i regelmæssige senge og i ekstra senge, hvis i er mere end 2. Vi kan ikke garantere at der er pengeskab, aircondition, pool eller andre faciliteter. Der kan være forstyrrelser fra bygninger, trafik, nærliggende restauranter, diskoteker mv. Desuden kører transferbussen ikke altid lige op til hotellet. Rejseguider nås via telefonservice. Ændringen af hotel / lejlighed under opholdet kan forekomme (nogle gange mere end en gang og endda med kort varsel), og i disse tilfælde tilbydes en transportmulighed.

Måltider og rengøring er ikke inkluderet. Måltider er kun inkluderet, hvis du har købt uspecificeret All Inclusive, som normalt er et hotel med enkelt All inclusive. Hvis du, efter at rejsen er begyndt, afviger fra arrangementet, er du forpligtet til at underrette Nordcotours herom.

 

Uspecificeret indkvartering er vores billigste form for indkvartering og bør kun vælges, hvis du er tilfreds med simpel indkvartering på et af rejsemålets letteste hoteller. Enhver, der stiller krav til deres bolig, anbefaler vi at vælge specificeret indkvartering. Nogle gange er det kun en lav beløb, der skelner mellem en bestemt rejse fra en uspecificeret rejse, og det er vores anbefaling at vælge en bestemt rejse for at få mere kendskab til, hvor de skal hen.

 

Rejsende med handicap eller særlige behov samt rejser med børn skal vælge en bestemt rejse.

Hvis du ønsker at skifte til et hotel med en bedre standard, når du er på plads, er det muligt at arrangere ved at betale forskellen og administrationsgebyret samt afbestillingsomkostningerne, se afsnittet hotelændring.

 

Bemærk venligst, at der ikke er garanti for, at der er ledige hoteller at skifte til. Du kan købe en transfer til uspecificeret rejse.

 

NYBYGGET HOTEL

Vi ved af erfaring, at det ikke altid går efter planen, når vi åbner nye hoteller. Det kan være forsinkelser i leverancer eller tekniske uheld. Når hotellet åbner, kan der også være mindre forstyrrelser, og alle faciliteter er muligvis ikke kommet helt på plads. Et helt nyt hotel kommer normalt for nogle "barndomssygdomme", som i nogle tilfælde kan medføre rabat på den faste pris, en såkaldt Præmier rabat.

 

HØJSÆSON / LAVSÆSON

I lavsæsonen er de livlige destinationer rolige, og i højsæsonen kan aktiviteten øges, selv i de rolige destinationer. I højsæsonen er der liv og bevægelse, restauranter og barer er åbne - alt kører. Det kan blive overfyldt på hoteller, og tjenesten/servicen kan opfattes som langsom. I lavsæsonen kan nogle restauranter og virksomheder holde lukket. Udflugter kan annulleres på grund af dårligt vejr eller for få deltagere. I begyndelsen og i slutningen af sæsonen, hvor hotellerne ikke har så mange gæster er nogle aktiviteter og faciliteter såsom restauranter, svømmebassiner mv. har begrænsede åbningstider eller være helt lukket. I lavsæsonen, når hotellerne har få gæster, kan måltiderne bestå af en fast menu i stedet for buffet.

 

IND OG UDCHECKNING

Ankommer gæster har normalt ikke adgang til deres hotelværelse før kl. 15.00 på ankomstdagen. På afrejsedagen finder udcheckning ofte kl. 12.00, sommetider endda så tidligt som kl. 10.00, i overensstemmelse med internationale regler. Dette gælder også, hvis afrejse fra hotellet foregår om aftenen / natten eller næste morgen. Hvis du har en sen afgang, kan du på visse hoteller være i stand til at betale for en såkaldt sen check ud og holde værelset længere. Kontakt receptionen for information. Omkostningerne ved dette betales direkte til hotellet. De fleste hoteller har bagageplads (kan være ubeskyttet), hvor bagage kan efterlades efter check-out og nogle gange er der også brusebad. Nordcotours og hotellet er ikke ansvarlige for gæsternes bagage. Måltider er ikke inkluderet, og alt inklusive slutter efter check ud. Nogle gange, hvis du kun har booket et hotelværelse uden en flyvning, kan du blive bedt om at sikre et beløb for afregningen ved afrejse ved indtjekning. Dette beløb trækkes normalt fra dit kreditkort.

 

AFSTAND PÅ HOTEL

Mange af vores hoteller består af flere bygninger, hvilket kan betyde, at du bor langt fra hotellets reception, restaurant osv. Virkelig store hoteller, der har stort areal, kan have informationen 0 m til stranden, og det betyder, at hotellets landgrænse går lige til strandkanten.

 

ALTAN / TERRASSE / UDSIGT

Hvis værelser eller lejligheder har balkon eller terrasse, angives dette i hotellets beskrivelse. Balkonen / terrassen er ikke altid tilpasset størrelse eller indrettet efter antal beboere i værelset / lejligheden. Hvis det er muligt at bestille en speciel udsigt, er det tydeligt. De fleste hoteller opkræver et tillæg for værelser, der vender ud mod poolområdet, havet, haven osv. Det betyder ikke, at du har direkte udsigt til poolen, haven eller havet, men at værelset er på siden af hotellet, som står over for f.eks. haven og nogle gange kan udsigten også være dækket af træer. Værelse mod omgivelserne betyder, at rummet kan ligge imod alt i hotelmiljøet f.eks. en anden bygning eller parkering. Nogle balkoner har høje overdækkede rækværk, der kan skjule udsigten, når du sidder ned.

 

IKKE SOM HJEMME

Vores ture går til et land med kulturer, der afviger, nogle gange betydeligt, fra vores egen. Hvad der sædvanligvis mærkes som forskelligt er spisevaner, hotelstandard, kommunikation, infrastruktur og forskellige levende vaner. Senge mangler i normal topmadras. De danske dyner findes sjældent, og sengene er normalt lavet med lagner og undertiden endda tæpper.

 

SUNDHED OG SIKKERHED

Vi kræver, at alle hoteller overholder gældende sundheds-, sikkerheds- og brandbestemmelser og regelmæssigt kontrollerer, at de gør det. Men standarder og forskrifter varierer fra land til land og holder ikke altid det samme høje niveau, som vi er vant til i Danmark. Ved ankomsten skal du finde ud af hotellets brandvejledning. Du kan ikke forvente samme standard for børns sikkerhed som i Danmark.

Den bakterielle flora er forskellig fra hjemmet. Ved at træffe nogle forebyggende foranstaltninger kan man reducere risikoen for, at ferien bliver ødelagt af såkaldte "turistsygdomme" og andre infektioner. Køb flaskevand. Pas på med salater, is, rå kød, æg og kylling. Pas på håndhygiejne.

 

POOL, FITNESSCENTER, TENNISBANE OG LIGNENDE

Poolene har åbningstider som regel mellem 07:00 og 19:00, dels for sikkerheden og dels for daglig rengøring. Sommetider kan poolene tømmes / lukkes for større rengøring. Tidlige forår og sene efterår kan hoteller holde poolene lukkede. Børnebassin kan undertiden være en afgrænset del af hovedbassinet.

 

Hvis hotellet har en opvarmet pool, er dette angivet ved hotellets beskrivelse. Opvarmet pool betyder, medmindre andet er angivet, at vandet er omkring 22 grader. Poolenes varmesystemer kører normalt ikke om natten, så det kan være koldere i pools om morgenen. I de fleste hoteller er det ikke tilladt at bringe mad og drikke til poolen på grund af hygiejne. Liggestole ved poolområdet er ofte begrænsede og svarer ofte ikke til antallet af gæster, der bor på hotellet. Det er ikke tilladt at markere solsenge.

 

På de hoteller, hvor der er fitnesscentre, er forsyningen begrænset og standarden er enkel. Hotellets tennis-, boule- og minigolfbaner kan være af varierende standarder og mod merpris.

 

RØGFRIE HOTELLER

Ikke-ryger hoteller bliver stadig mere almindelige. De ikke-ryger hoteller varierer. Nogle hoteller tillader kun rygning på bestemte steder, men oftest kan du også ryge på balkonen / terrassen. Rygningsforbud gælder også for e-cigaretter. Det er ofte forbudt at ryge indendørs, både i lokalet / lejligheden og i hotellets generelle faciliteter såsom receptionen og eventuelle restauranter. Det kan også være forbudt at ryge på hotellets generelle udendørs faciliteter, såsom poolområdet. Vi beder om at tage hensyn til og følge hotellets regler.

 

VÆRDIER OG PENGER

De fleste hoteller har pengeskab / deponering (mod betaling) for værdigenstande såsom penge og pas osv. Vi anbefaler at du lejer en. Hold altid værdigenstande og penge i pengeskabet og lad dem aldrig være synlige i lokalet / lejligheden. De fleste hoteller opkræver et afgift for pengeskabet.

Dette er en aftale direkte mellem hotellets gæst og hotellet. Nordcotours har intet ansvar for skade, indbrud eller tyveri i kassen / deponeringen.

 

VAND, VARME, AIR CONDITIONING, EL

Hvis hotellet har aircondition og hvis det er gratis eller mod betaling, angives dette på hjemmesiden i hotellets beskrivelse. I tilfælde, hvor det koster ekstra, betaler du direkte til hotellet.

Individuel klimaanlæg: Så styrer du tid og antal grader. Det fungerer normalt kun, når du er i rummet og er slukket, hvis du har balkondøren åben.

 

Central air condition: Så styrer hotellet tidspunktet, når det er tændt, og hvor mange timer det er, afhængigt af vejr temperaturen. Det er også tændt, når du ikke er i rummet.

 

Normalt er der en klimaanlæg pr. lejlighed / dobbeltværelse og aircondition er normalt tilgængelig i et af de almindelige soveværelser. Der er en række klimaanlæg med forskellige kapacitet og støjniveau. Enhederne er ikke altid justerbare. Hvis klimaanlægget ikke fungerer korrekt, bør dette annonceres direkte til hotellet. Næsten ingen aircondition er helt stille, nogle enheder kan også opfattes som forstyrrende.

 

Når det kommer til opvarmning af hotelværelset fra november til marts, anvendes klimaanlægget omvendt. Det vil sige, at man hæver varmen i stedet for at sænke. Nogle gange er der ingen opvarmning på hotellet, og i så fald ordner hotellet normalt ekstra tæpper. En god ide er at medbringe en varm pyjamas. Nogle gange er der også elektriske elementer som man kan låne.

 

Varmt vand opvarmes ofte ved hjælp af solfangere på taget. Det kan ske, at koldt og varmt vand løber tør midlertidigt på de tidspunkter af dagen, hvor mange gæster benytter bruser eller på grund af dårligt vandtryk. Vandrationering kan også forekomme.

 

Ved nogle lejligheder kan elnettet overbelastes, så der kan forekomme strømafbrydelser.

 

INTERNET / Wi-Fi

Internetforbindelse / trådløs internetadgang på hotellet varierer ofte i hastighed og er ikke så pålidelig som i Danmark, hvilket er grunden til vi aldrig kan garantere fuld adgang til internettet. Hotellets Wi-Fi er hovedsagelig til post, Facebook osv. men fungerer ofte ikke godt nok til at streame, downloade film eller hvis du har til hensigt at arbejde. Wi-Fi er ofte langsommere jo flere er tilsluttet på samme tid.

 

VÆRELSER OG LEJLIGHEDER

Standarden er enklere, end hvad vi er vant til i Danmark. Nogle gange er der ingen badeforhæng og drænet er ikke så effektivt. Drænrørene har små dimensioner, og du skal normalt smide toiletpapiret i en kurv ved siden af toilettet. Det kan være lydhør indenfor hotellerne på grund af lettere isolering. Nogle værelser og lejligheder har begrænsede udluftnings muligheder, for eksempel kan udluftning undertiden kun ske gennem terrassen / altan døren.

Størrelse, design og interiør af værelserne / lejlighederne kan variere inden for samme kategori. Sådanne forskelle påvirker ikke prisen. Placeringen kan variere med hensyn til udsigt, adgang til solen og muligvis forstyrrende omgivelser. Dette garanterer ikke en prisreduktion.

 

I lejlighederne er køkkenet / køkkenet generelt kun egnet til lettere madlavning, og køkkenudstyret er begrænset. Forvent ikke, at osteskiver, kartoffelskræller og kaffemaskine er til rådighed. Forbrugsstoffer som rengøringsmidler, opvaskemaskine, toiletpapir og opvaskemiddel er ikke inkluderet i lejlighederne.

 

Hvis der er en minibar på værelserne, kan man ikke regne med at det er så koldt som i køleskab.

 

SENGE

Du kan ikke forvente, at sengens standard er som i Danmark. Sengene kan være kortere end to meter, og topmadrassen mangler ofte. Nogle hoteller har grand lit - en smal dobbeltseng (110-140 cm) med enkelt madras og sengetøj til to personer. Dobbeltværelserne kan også have to queen size senge (141-189 cm) eller king size (190 cm eller bredere) også med fælles madras og sengetøj. Hvis mere end to personer deler disse værelser, deler de også eksisterende senge, som derefter regnes som faste senge til fire personer.

 

Ekstra seng betyder sovesofa, køjeseng, stol seng eller sammenklappelig seng af enklere standard. Sommetider kan den ekstra seng være vægfast. Komforten er dårligere end i en almindelig seng, og den ekstra seng er ofte kortere og smallere end en almindelig seng. En ekstra seng i rummet / lejligheden reducerer også pladsen i rummet. Barneseng skal forespørges og er tilgængelig i et begrænset antal. Det er undertiden ikke muligt at få ekstra senge og en barneseng på værelset.

 

RENGØRING

De fleste af hotellerne har en enklere rengøringsservice, hvilket betyder at du renser værelsets gulve, badeværelser, tørrer bordflader, tømmer skraldespande og senge. Du kan se, hvor ofte dette sker i oplysningerne på hvert hotel på hjemmesiden. Det kan gøres både om eftermiddagen og eftermiddagen, og hvis du sætter et skilt eller midlertidigt mister rengøringspersonalet, så kommer de ikke tilbage før til næste rengøringsdag. Sengelinned og håndklæder skiftes mindst en gang om ugen. Gæster, der opholder sig i en uge, modtager rent sengetøj ved ankomsten. Hvis du har reserveret en lang ferie, sker rengøring med skift af sengetøj og håndklæder en gang om ugen. Uanset hotelstandard kan håndklæder være små og begrænsede. Vask er ikke inkluderet.

 

ANVENDELSE AF HOTEL ROOMS / APARTMENTS

Hvis du ikke tjekker ind på hotel / lejlighedskompleks ved ankomsten, og alt andet ikke er aftalt, annulleres dit hotelreservation. Det er ikke tilladt for andre end de personer, der er på rejsebevis / billet, at blive på hotelværelse / lejlighed, medmindre dette er aftalt skriftligt med Nordcotours.

 

LEJLIGHEDER

Husk på, at hotelydelser i normal forstand ikke er tilgængelige på lejlighedshotellerne. Nogle gange er der ingen modtagelse, men der hvor der er, er det ofte bemandet kun få timer om dagen. Der er som regel en lille tekøkken og er beregnet til lettere madlavning. Opvaskemiddel, opvaskemiddel og opvaskemiddel er ikke inkluderet i udstyret, og der er sjældent ost skærer, kaffemaskine eller brygge tragt, piskeris, kartoffelskræller osv. I nogle lejligheder anvendes gas til madlavning og opvarmning af varmt vand. Lejlighederne er ikke altid udstyret med en separat spiseplads eller med separat stue møbler. I tilfælde hvor et spiseplads er lovet, kan det findes på balkonen eller terrassen. Skabsrummet er ofte begrænset. Sovesofa er almindelige. Studiolejligheder eller -lejligheder er ofte små i areal og består af et kombineret sove- og opholdsstue, nogle gange kun et normalt hotelværelse med tekøkken. Lejligheder med to værelser består normalt af et soveværelse med to almindelige senge og kombineret sove- og opholdsstue med køkken / tekøkken. Tre-værelseslejligheder består ofte af to separate soveværelser med to faste senge i hvert soveværelse og en stue hvor ekstra senge er tilgængelige. Værelsesstandard, grundplan og inventar kan variere. Nogle lejligheder er privatejet og kan variere i størrelse, indretning og udstyr end andre. Se vores hjemmeside for en mere detaljeret beskrivelse af specifikke lejlighedshoteller.

 

INTERNET POLITIK OG COOKIES

 

COOKIES

Nordcotours.dk bruger cookies, som er en lille tekstbaseret datafil, der er gemt på den besøgendes computer. Cookies bruges af Nordcotours.dk for at forbedre hjemmesiden for sine besøgende. Ved at følge de besøgendes adfærd kan Nordcotours tilbyde kunder adgang til forskellige funktioner, der gør det muligt for kundernes besøg at være så let og brugervenlige som muligt. Oplysningerne gemt gennem disse cookies er ikke personlige og kan ikke knyttes til dig som individ.

 

De to cookies, som Nordcotours.dk bruger, er permanente og session cookies. Cookies er ikke et program og kan ikke skade din computer. De får ikke adgang til dine harddiske og kan ikke bruges som virus. Intet andet websted kan bruge oplysningerne fra dem. I cookies kan der angives en tid, der fortæller, hvornår de ikke længere bliver brugt. Permanente cookies gemmes i lang tid på den besøgendes computer og har en udløbsdato. Session cookies er kun midlertidigt gemte filer i computerens hukommelse, som forsvinder, når browseren lukkes.

 

DEAKTIVERING AF COOKIES

Du kan vælge at deaktivere brugen af cookies i browserens sikkerhedsindstillinger. De fleste webbrowsere har imidlertid disse aktiveret som standard, da de giver ekstra funktionalitet. Du skal være opmærksom på, at disse funktioner måske holder op med at fungere, hvis du vælger at deaktivere cookies i din browser.

Brug af cookies på Nordcotours.dk

 

For at gøre det lettere for dig som kunde bruger Nordcotours.dk cookies, når du logger ind, booker og betaler. Takket være dette behøver kunden ikke at udfylde sit brugernavn og adgangskode for hvert trin i f.eks. booking processen. Nordcotours.dk er altid interesseret i at lære mere om, hvad de besøgende og kunder foretrækker. Derfor bruger Nordcotours.dk cookies for at kunne holde statistikker over antallet af besøgende og hvordan deres adfærd (profil) ser ud, når de besøger hjemmesiden.

 

HVAD ER TREDJEPARTSCOOKIES?

Tredjeparts cookies er en cookie, der kommer fra et andet domæne end den besøgende er på. Disse cookies bruger Nordcotours.dk til at kunne følge op på med deres reklame, markedsundersøgelser og statistik over kampagner. Eksterne tjenester såsom rating eller funktioner som "share page" er eksempler på tjenester, der også bruger tredjeparts cookies.

 

PERSONOPLYSNINGER

 

PERSONOPLYSNINGER

Personlig beskyttelse: Når du registrerer dine personlige oplysninger på Nordcotours.dk eller i forbindelse med brugen af relaterede tjenester, sikrer vi, at disse data behandles med yderste omhu og respekt. Nordcotours.dk overlever aldrig dine personlige oplysninger til tredjeparter til markedsførings- eller kommunikationsformål.

 

Dine personlige data bruges af Nordcotours til at udføre administrativt arbejde som forarbejdning af reservationer, betalinger, bogføring, afregning og revision, billettering, kredit eller anden kontrol af betalingskort, indvandring og toldkontrol, sikkerhed, administrative og juridiske formål, systemtest, vedligeholdelse, udvikling og kundepleje. Du modtager oplysninger som din booking og billet til din angivne e-mail-adresse.

 

I nogle tilfælde kan Nordcotours, afhængigt af din reservation, sende dine oplysninger til myndigheder og virksomheder både inden for og uden for Nordcotours. Dette sker, når din rejse / booking indebærer forpligtelsen til at levere information eller serviceydelser fra andre som led i din rejse for at opfylde vores serviceforpligtelse. Eksempler på virksomheder er flyselskaber, partnerflyselskaber og andre partnerfirmaer, databehandlingsfirmaer, der arbejder med vores opgave, rejsebureauer, offentlige myndigheder, kreditkortselskaber mv.

 

Personlige data til markedsføring og kommunikation

For at Nordcotours skal kunne dele fremtidige tilbud og en service, som Nordcotours mener, at deres kunder fortjener, bruges dine oplysninger til markedsførings- og kommunikationsformål. Du kan vælge ikke at modtage sådan kommunikation fra Nordcotours i bookingfasen.

 

Du kan vælge at deltage i Nordcotours nyhedsbreve via Nordcotours.dk. Ved at registrere din e-mail-adresse på hjemmesiden accepterer du, at Nordcotours regelmæssigt sender dig nyheder, tilbud og anden kommunikation. Nordcotours arbejder altid for at sikre, at denne kommunikation er så relevant, interessant og gavnlig for sine kunder som muligt. Du har til enhver tid mulighed for at afmelde denne kommunikation med Nordcotours.

 

I overensstemmelse med Personoplysninger §26 kan du ved skriftligt henvendelse til databeskyttelsesansvarlig få at vide hvilke oplysninger som der er blevet gemt om dig. Registrering oplysningerne (ifølge PUL §26) kan laves gratis en gang om året. Du har som registreret ret til korrektion, hvis dataene ikke var korrekte.

 

Personlig kontakt:

Navn: Norden Travel Services / Personal Data Officer

Adresse: Liljeholmsvägen 16C

117 61 Stockholm

Organisationsnummer: 556745-8475

E-mail-adresse: info@Nordcotours.se

 

FACEBOOK OG INSTAGRAM

 

Politik for Nordcotours Sweden AB Facebook og Instagram side

På Nordcotours Facebook og Instagram side byder vi alle velkommen til, som ønsker at blive inspireret til deres næste ferie tur, se vores nyeste tilbud eller måske dele deres nyeste eventyr. En side bare for os alle, der elsker at rejse. Vi forbeholder os ret til at gennemgå alle aktiviteter og kommunikation, der finder sted på webstedet. Aktiviteter, som vi anser for at være krænkende eller stødende, fremme af andre aktiviteter, er kriminelle, ikke holder sig til emnet, overtræder PUL eller lignende, kan vi vælge at slette dette.

 

Hvis du overtræder denne politik, kan du suspenderes fra Nordcotours Facebook. Se også Facebooks generelle brugsbetingelser.

 

BETALING

 

SIKKER BETALING

For at du kan føle, at det er sikkert at foretage en booking, betaling eller offentliggørelse af nogle oplysninger på Nordcotours.dk, bruger vi SSL-sikkerhedsprotokollen. Denne sikkerhedsprotokol sikrer, at de oplysninger, der sendes mellem din computer og virksomhedens server under et køb, altid er beskyttet. Når sikkerhedsprotokollen bruges, kan man se et hængelås vist i sin browser. Nordcotours gemmer aldrig kreditkortoplysninger.

 

Som en krypteringsformular til elektronisk handel anvendes SSL i vid udstrækning og betragtes som en meget sikker løsning.

 

PRISFASTSÆTTELSE

Priser og rabatter i søgelister og kampagnesider er generelt angivet pr. person, baseret på to personer med en del i et dobbeltværelse / lejlighed, medmindre andet er angivet på det specifikke sted. Pris kalender på hotellets sider angivet samlet pris for to personer, der deler et dobbeltværelse / lejlighed. Nogle priser og tilbud opdateres også manuelt på hjemmesiden samt destinationsside, som fremgår af den respektive underside. Ved booking for en person er der normalt betalt enkeltværelse-tillæg, men der er også priser for enkeltværelser, se hvad der gælder for hvert hotel. Når priserne opdateres i vores reservationssystem, kan det betyde en forsinkelse, før de opdaterede priser vises på hjemmesiden. Derfor kan prisen, der offentliggøres på hjemmesiden, afvige fra prisen i online-booking.

 

REJSETIPS

Når Nordcotours nævner rejsetips på vores destinationer og / eller nævner tredjepartshandlere og / eller organisationer mv. i destinationerne, som ikke er medtaget i Nordcotours program eller rejseprodukter, er dette kun til rent informationsformål. Det bør ikke ses som en anbefaling eller given garantier, og Nordcotours påtager sig intet ansvar for kvalitet, gennemførelse eller levering mv. for disse rejsetips

 

FØR AFREJSE

Bekræftelsen du modtog er også din billet og skal udskrives og vises i forbindelse med check-in.

De tjenester, som Pegasus tilbyder på deres hjemmeside, kan ikke bruges af vores rejsende. De gælder kun for dem, der bookede rutefly med Pegasus. Det såkaldte PNR (reservations nummer) nummer er intet, som vores rejsende bliver sendt til. Du kan ikke reservere mad eller siddepladser på forhånd.

 

I LUFTHAVNEN

Check-in åbnes mellem 2-3 timer før afgang og lukker ca. en time før afrejse. Vær venlig ude i god tid. Check-in foregår ved manuelle check-in tællere.

Tilladt bagage inkluderet som er gratis på Pegasus Airlines er 20 kg til checket bagage og en håndbagage med en maksimalvægt på 8 kg. Dette gælder for alle passagerer over 2 år. Barnevogne og kørestole kan medfølger frit og ikke inkluderet i bagagevægten. Sportsudstyr som golf tasker koster ekstra og skal forudbestilles. For mere information ang. bagage se Vigtigt at kende på hjemmesiden.

 

OMBORD PÅ FLYVET

Der er mulighed for at købe snacks og drikkevarer om bord. Betalingen sker i SEK, DKK, Euro eller Tyrkisk Lira. Kreditkort accepteres, men vær opmærksom på, at det kun er kreditkort mod faktura, der gælder, når man ikke kan komme i kontakt med banken under flyvningen. Det vil sige, at betalingskort og debitkort, der debiteres direkte på din konto, ikke accepteres.

 

Der er ikke noget toldfrit salg om bord, men flyselskabet refererer til butikkerne i lufthavnene.

 

SÆRLIGE BEHOV

Hvis du har brug for en kørestol og assistance i lufthavnen, bedes du kontakte os 2 dage før afrejse, så vi vil tilføje dette til din reservation. For andre medicinske spørgsmål kontakt os via mail.

 

PEGASUS AIRLINES

 

Pegasus Airlines

Pegasus Airlines blev etableret i 1990 og er et af Tyrkiets største flyselskaber. De flyver til 98 destinationer, 31 indenlandske og 67 internationale, fordelt over 40 lande. Pegasus Airlines ejes af Esas Holding, og flyselskabets hovedbase er i Istanbul.

 

Luftfartøjstype             Antal

Boeing B737-800          45 stk

Boeing B737-400          1 stk

Airbus 320-200ceo        12 stk

Airbus 320-200neo        18 stk

 

Internationale fly koder

Trebogstavskode PGT

Tobogstavskode PC

 

Terminaler

Antalya 1

København-Kastrup 2

Stockholm-Arlanda 5

Göteborg Landvetter har kun en terminal